lilla julafton med 'grannbarna'

'ÅH vilken underbar daaaag'.. ne men säkert, varit en för jävla underbar och mysig dag. tillsammans med mina älsklingar, så jävla kul. (ursäkta alla töntiga svordomar men jag känner helt enkelt för att använda dem i ett sådant här läge)

Idag har vi nämligen firat lilla julafton, om man kan kalla det så, vi grannar. alltså, bara vi barn, som förr i tiden! fasen va vi umgicks, heeeela tiden. det blir ju lätt att man nu i 'vuxen ålder' glider ifrån varandra, men idag var det precis som då! love ít. Jag, matilda, louise åkte idag till affärn och handlade in det vi behövde till maten och bakverken (medans de andra småttingarna som inte slutar förrns imon gick i skolan) ! Så vi kände oss duktiga,yesss. Vi köpte prinskorv, lök, potatis, köttbullar, must, marshmallows, blockchoklad, u name it! Sedan åkte vi hem och började baka! Rocky road, polkabräck o kola! MMM. Sedan hjälptes vi åt med potatisgratängen, kokade ägg, och stekte köttbullar och prinsisar! VÄRSTA underbara middagen! Alldeles klar tills de andra kom hem. Supergott och mysigt. Sen blev det ännu mer fettande med julgodiset på det.

Men i alla fall, underbart väder har vi ju, snö och minusgrader, det gillar vi! Vi blev helt plötsligt sugna att åka pulka, så vi tänkte: varför inte?! Så vi drog iväg till pulkabacken med två tefat och tre sopsäckar på fem pers(eheh) och på något konstigt sätt kom vi hem med inga sopsäckar men fyra tefat! oops..? sorry kids..

Men väl hemma satte vi på "Tomten är far till alla barnen" - klockren film. HAH.

Så snacka om julstämning man fick denna dag. LOVELY. nu ska jag tvätta ansiktet i kallt vatten eftersom mina ögon börjar svida av trötthet. så NIGHT NIGHT :))


Kommentarer
Postat av: DELANIE

tack tack tack vad glad jag blir :)



kram i massor.

2009-12-22 @ 01:06:11
URL: http://www.delanie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0