Stockholm

Bussfärd till stockholm i onsdags. När vi var framme fick vi fri tid till att gå runt och kika på storstaden! Jag och josse gick med raska steg mot Gamla stan (där jag för övrigt såg första kändisen in stockholm, Ulf Lundell!) haha. Men det var jätte mysigt och fint där, absolut. Jag kände mig ganska mycket som en bortkommen bonnläpp, men med josse vid min sida var det inga problem! ha ha.


Klassen åkte sedan på studiebesök på Dramaten! Vi fick sitta högst upp nästan i taket, gå bakom scenen och kolla in kostymförråd och annat smått o gott, roligt värre!
Efter detta står båda mediaklasserna utanför och väntar på att bussen ska köra oss hem till vandrarhemmet. och vad händer då!? Några tjejer (i andra klassen) börjar skrika och gapa och peka mot en buss som då kör förbi oss sakta. det är nämligen idol-johan som sitter i bussen! vi står där och tycker mest det är lite fjantigt men kan inte låta bli att bli lite impressed! haha. Johan ser väl i ögonvrån hur två klasser står där och hoppar och skriker så han vänder sig mot oss i ett litet genant léende och vinkar försynt. stackare! tänker vi :D




Framme är vi på vandrarhemmet, som skulle kunna vara ett hotell, väldigt fint var det!
På kvällen åker vi mot tv4-huset där vi står utanför ett bra tag och väntar på en guide som ska ta oss runt. Förr eller senare kommer hon och hälsar oss välkomna och vi tar förväntansfulla steg in mot tv-världen! Vi får se sminket, redaktionen, nyhets-studion och väder-tone! hehh..! Även studion som vi skulle delta i "Kvällsöppet med Ekdahl" senare på kvällen.
Om jag hoppar till det direkt då. Alla kunde ju nämligen inte vara med i bild och eftersom typ alla ville blev det nästan slagsmål! Nej men alla tryckte sig mot 'studiodörren' och sen pekade hon ut vilka som fick vara med i bild! Och kan ni tänka er, att hon valde Inte mig! Men josse fick i alla fall vara med, i'm so proud of you hun! haha.
Vi andra satt mest och var sura o bittra bakom kameran, men vi svalde det och gick vidare! det var ju ändå väldigt spännande och se hur det gick till i direktsändning!



sötnosar utanför tv4-huset

inne i studion!


Nästa dag är våra studiebesök Riksdagshuset och Naturhistoriska muséet. Det var inte lika roligt som gårdagens besök men ändå.!
Efter naturhistoriska skulle resten av klassen åka hemåt! Men eftersom josse och jag skulle stanna, gjorde inte Vi det! haha,smart va? nej vi stannade tillsammans med två andra chicas i klassen och kollade på Cosmonova! Ni vet bion med stor stor skärm över sig. Men nu kollade vi på Sea Monsters som var 3D, med 'vanlig' skärm.
Jag ska inte ljuga, det var läskigt. det var det. alltså vi satt ganska högt upp och det var liksom lite brant med hela den skärmen över sig, snacka om att man kände sig liten! Men med josses fantastiska stöd klarade jag det. hihi.
Det var faktiskt lite häftigt dedära!





utanför naturhistoriska!


Vi tog oss sedan till Solna, där vi skulle bo hos hennes syster med familj de följande dagarna. jag har redan skrivit ganska mycket så nu får ni istället njuta av bilderna! 'En bild säger mer än tusen ord..'





alla♥dag-fika!




dags att flyga hem!


Ursäkta om det har blivit långtråkigt men när man väl sätter fart är det svårt att hålla fingrarna i styr! ha ha.
Det var i alla fall en minnesvärd resa fylld med fika, shopping, spänning o mycket mer, ja -den var bara helt fantastisk!


Kommentarer
Postat av: M O S A N

svar: Varsegod :D

2009-02-17 @ 14:05:47
URL: http://lillmosan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tyvärr blev det inte Du som vann tävligen den här gången, men tack för att Du va med!

Jag kommer ha mer tävligar med smycken som jag gjort, så följ gärna min blogg med bloglovin så att att Du kan se mina nya tävligar.



http://www.bloglovin.com/blogg/47843



Tack igen.

Kram H♥

2009-02-17 @ 15:02:09
URL: http://honhannah.blogg.se/
Postat av: ylva

åh, tack söta du :) din också!

2009-02-17 @ 17:04:25
URL: http://cync.blogg.se/
Postat av: Dress Like a Princess

Fina bilder :)

Söt du är

2009-02-21 @ 11:07:27
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: faan vilken mysigt inlägg hörru :D <33

2009-02-28 @ 10:13:45
URL: http://backpackerflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0